operationen över

Operationen gick inte riktigt som planerat med infektioner hit och dit. Antibiotikakuren är ännu inte över, och inte heller det regelbundna intaget av värkmedecin av det starkare slaget. Och ändå har jag ont i halsen. Det är en liten "rutinoperation" att ta bort tonsillerna, men för den delen betyder det inte att man inte har förskräckligt ont. För första gången vet jag vad det betyder att ha ont, och att vara sjuk, på riktigt. Man ska vara glad att man är frisk.

Mycket bättre har det iallafall blivit, fastän jag fortfarande har så ont att jag knappt kan äta. Igår gick det bättre, idag går det knappt alls. Jag är sjukskriven och ska ta det lungt en vecka ännu, skönt. Kvällen har jag ännu oplanerad, K är hemma så kanske blir det något med henne om inte J tar upp hela hennes kväll, kanske något med M om hon får tråkigt. Egentligen vill jag bara sova, men mamma och G har gäster, högljudda såna, som dessutom ska sova i min säng i natt.

Imorgon kommer min bästa vän hem från Portugal. Jag saknar honom. När vi sa hejdå låg jag på sjukhuset och spydde nästan direkt jag rörde mig, hoppas det blir trevligare imorgon :D

nu ska jag söka mig mot stan och köpa mera värkmedecin. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0