stress, stress, stress


Oj vad det är länge sen jag skrivit något hit nu igen. Jag har haft fullt upp de senaste veckorna, alla i min närhet har nog fått uppleva en janina med väldigt kort stubin och argsinthet som inte har gått över i första taget, pga av stress. Jag har haft två tenter att skriva, skulle ha behövt handla julklappar, ha program för dagisbarnen där jag är på praktik, m.m. Har en julklapp färdig, det är Joels, resten är kvar - och det är inte så lite. Men nu är första hemtenten inlämnad iallafall, den andra är på gång som bäst, skriver bara blogg och spelar lite blitz emellan ;)

Träningen har också kommit igång igen, tack för det. Där har en stor del av min argsinthet och stress försvunnit. Resten har min kära häst tagit hand om. Förstår det ännu inte själv, fastän jag upplevt det så många gånger, men hur arg och stressad man än är när man kommer till stallet går det över på en gång. Dessutom har jag och Two Socks en så bra relation just nu, när jag kan vara hos honom varje dag. Jag ropar på honom när jag kommer och då kommer han till stängslet, sen kan jag ha honom lös för han följer mig, trots att vi går förbi höbalar på vägen.. Är så stolt över min guldklimp! den största kärleken av alla

dessutom skötte jag en bebis hela helgen - en hundvalp som kom ända från Norge till Helsingfors, dit jag hämtade hem honom på tåget och hade honom hos mig i 3 dagar. Kan säga att jag konstaterade hur lätt det var att sköta dagisbarn, och hur skönt det är att sova hela nätter... fast söt var hon :)

Nu ska jag fortsätta med min tent, skippar gymmet ikväll och far till lepplax och sköter om min invalid till pojkvän istället. Han har så ont i ryggen så han knappt kan komma upp ur sängen :(  Så ska jag via kållby och min andra älskling också, helst ska tenten vara klar innan det, så hejdådå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0