min älskling &jag

Idag fick jag höra en sådan sak som att sommaren snart är slut, och jag går liksom fortfarande och väntar på att den ska börja. För det var ju en massa saker jag skulle göra i sommar, har jag gjort de sakerna? nej, jag har inte ens umgåtts så mycket med de personerna jag planerade det med. Men så är det, man ska inte planera så mycket, saker och ting blir ändå som de är menade att bli.

Har haft nattskifte i helgen, dvs kommit hem 7-tiden på morgonen både i dag och igår. Skönt att cykla hem från jobbet när solen just gått upp, men man vill inte gå och sova då! Hursomhelst överlevde jag och nu väntar en ny arbetsvecka som inte är av det lugnare slaget, det är nämligen jakobsdagar nu. Men det gör inget, blir mycket extra jobb men det ska vi väl orka med :) loovin' it!

Idag for jag och two socks på en kvällsridtur med Sofie och Misteli, härligare väder gick inte att få, solsken, nästan vindstilla, solnedgång och en massa flugor förstås! Jag och Two socks gjorde ytterligare framsteg och de kändes så otroligt bra. Det finns ingenting, och det menar jag, INGENTING som är viktigare för mig, som gör mig mer lycklig inombords, än framsteg med honom. Idag travade vi för första gången i terräng, utan att han stack hem. Det gick superbra, traven fungerar inte på ridplanen eller i korallen, men i terräng gick det bra. Det räckte ju inte så då gallopperade vi. Och den känslan kan jag inte beskriva, han har en så bekväm galopp att det bara är att följa med, det gjorde jag, och samtidigt som jag släppte ner tyglarna och överlät kontrollen åt honom släppte jag alla funderingar och lämnade dem där. Lyckligare har jag inte känt mig på länge :) och med ett enkelt "wo" stannade han och väntade på S&M.. härliga häst, vår relation och kommunikation har förbättrats avsevärt, jag behöver knappt röra honom för att han gör som jag vill. Idag lät jag tyglarna ligga, hade händerna vid sidorna och styrde honom med vikthjälper, in mot vägen, och mot diktet, in mot vägen osv... SÅÅ DUKTIG :D

och om det bara skulle gå på något sätt skulle jag vilja lägga upp alla de fina upplevelser vi hade under den här ridturen, underbart fin natur där vi red, underbar känsla att få galloppera på en helt avslappnad häst som vågade sprinaspringaspringa, och inte den ansträngda, spända galopp vi får på ridplanen.. och en god vän bredvid, djupa diskussioner och ett lugn inuti en.. Så bra det bara blir.

Och om allt skulle ordna upp sig på andra fronter också skulle livet kännas fullständigt just nu. Men jag har tagit mitt beslut, jag väntar på ditt så länge det krävs. Jag lever vidare oberoende och är tacksam för allt jag får ha & uppleva ändå ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0