om att tro


Jag vill hoppa av här, jag vill flyga till andra sidan jordklotet och börja ett nytt liv. Bli mig själv, helt ny och på riktigt.
Jag har förnyat mig själv inifrån, men det når inte ända ut förrän jag kommer ifrån de förutfattade meningar folk här runtomkring mig har, och det är inte deras fel, det är i mig det brister, det är mod som krävs, mod jag måste samla ihop någongång, när jag får vara för mig själv, långt hemifrån.

Det finns en mening med allt. Tänk vad lugn man kan vara då, när man litar på att allt som händer, händer för att det har en mening, och i slutändan blir det ändå bäst för en själv så, men om man inte tror på det, så funkar det inte. Man måste lita på något, man ska lita på att allt blir bra hela tiden, man ska lita på människor runtomkring en och man ska tro på kärlek och så ska man inse att det enda man har ansvar för är sig själv. Tror man inte, har man ingen chans i världen att bli lycklig. För den som inte tror på tomten finns inte tomten,  För den som inte tror på kärlek finns det ingen kärlek. Det är så det fungerar. Och det är få människor som mår bra idag.

Jag är ledsen idag. Jag har förlorat något betydelsefullt. Jag har skadat förhållandet mellan mig och en av mina bästa vänner, och jag har tvingats avbryta en relation som skulle ha blivit dålig fastän den var underbar så länge den varade.
Men man lär sig något av allt och säkert kommer det något bra ur det här också, när tiden är inne. Man förstår inte allting när man är inne i situationen bara..

Jag vill ha min frihet, jag vill kunna vara jag och idag gjorde jag något som stärkte mig otroligt mycket. Jag gick emot mina känslor nu, för att jag insåg vilken verkan det har på mig om jag fortsätter relationen. Jag skulle bli fast och jag skulle bli negativt påverkad. Jag valde rätt. Tack för det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0