man går och går


Man går in i en tunnel för att senare kunna komma ut i andra änden och se livet på ett annat sätt. När man är inne i tunneln ser man inte så mycket mer än det som händer just då, man kan se bakåt och se vad man lämnar, man ser framåt och vet att det kommer att ta slut nångång, men man vet inte vad som finns där. Jag är där inne nu, jag trodde allt var helt i sin ordning, fick senast denna morgon höra hur långt jag kommit med mig själv, att jag blivit en helt annan människa,också i hans ögon. Men idag kom jag på något sett ifatt en del av det jag kastat i väg, saker jag inte riktigt velat ta tag i. Kanske jag insåg att ingen annan kommer att göra det, och att det inte går att springa undan och låtsas att man inte bryr sig i all evighet? Jag måste gå en väg, som inte är lätt, den är obekväm och otrygg, just nu känns det som jag helst skulle vända tillbaka ut ur den här tunneln, det är trångt och mörkt här och luften är tung.. det enda jag vet, är att det är rätt väg att gå. För den skull har ingen lovat att det ska vara enkelt, ingen har heller lovat att det är lungt eller bekvämt, och inte att det går fort.
Det här kommer att ta lång tid. Jag fick se en glimt av det som väntar i slutet, levde i en illusion om att jag redan var där, men här är jag nu, jag har fått se en del av det som finns där, jag har fått bevisat att det verkligen blir bra, jag är övertygad om att det är rätt väg, men den är tung att gå. Jag kommer inte att ge mig när jag vet att meningen finns där, och livet väntar bakom. Det handlar om Tro och Tillit.

Jag saknar dig. Jag saknar oss och det fina vi hade, men den person du är nu, vill jag inte ha nånting med att göra.
Jag är otroligt tacksam idag, främst för de insikter jag fått om att jag har mycket kvar att jobba med, trots att jag kommit otroligt långt. Så här bra har jag aldrig mått, så här säker på mig själv har jag aldrig varit, Men, det är en lång väg kvar, och det är jag tacksam över att ha förstått. Jag vet att den rätta vägen finns att gå, den finns att välja, det gäller bara att hitta kraften och att lita på att det är rätt, trots att det är jobbigt just när man är i det.. man vet vad man haft men vet inte vad man kommer att få, men det är värt att ta risken, det är jag övertygad om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0