nystart

Nu, när jag sitter hemma med feber och ont i magen tar jag mig tid att göra det jag länge velat göra, starta en blogg! det är ju inte första gången jag startar en, men förhoppningsvis första gången jag lyckas upprätthålla en. Som sagt är jag sjuk. Sjukskriven från jobbet för att de inte vill riskera att hela jeppis ringer om matförgiftning när de blivit smittade av mig, ja, jag har den angenämaste sjukdomen av dem alla, nämligen  magsjuka eller maginfluensa som det så vackert heter, tyvärr inte lika vackert i verkligheten, eller, inte är det så farligt egentligen men inget man vill ha till ett restaurang jobb iallafall.

En av de värsta situatuoner jag vet är när jag måste sitta hemma och veta att jag inte får göra någonting! Då vill man allt, gå ti simhallen, fara ut å springa, fa ti gymmet, skrinna, ja allt kommer jag på.. det är nog dels för att man för en gångs skull har tid nu, och dels bara tanken att man inte får göra någonting. Är nog endå nyttigt för mig att vara hemma ett par dagar utan att göra någonting, har annars allför stressig tillvaro nuförtiden..

förövrigt flyter allt på som det brukar, trivs med livet förutom att jag vill ha ett hus eller en lägenhet nära kållby att fixa med, endast för att jag saknar Two socks, hästen,  varenda dag. Om ni inte kan ge mig det nu, så går en bil ganska bra också.
ååå ja villll..

Om lite mer än en vecka åker jag och älskling G till Muonio med hans bror och familj för att vara där en vecka.
Skönt ska vi ha det, med tidiga morgonpromenader, långa dagar i backarna och skön snöskoterkörning. Vi ska även bestiga berg med snöskor på fötterna och bräderna på ryggen, vi ska sova utomhus och vi ska ha världens bästa semester tillsammans han & jag!

 På tal om resor planerar vi att åka till kanada 2 veckor i sommar, hälsa på M&S med familj som kommer flytta dit för åtminståne 3 år framåt och samtidigt se om det är något för oss, något som vi båda tror att det är! ett totalt rofyllt arbete, stiga upp 5 på morognen, rida i väg bland bergen för att fixa något staket eller kolla någon vattenpump 50 km bort, till häst, valla några kor, flytta dem med hjälp av hästar och hundar och allt utan någon sorts stress...  Är helt övertygad om att det är det liv jag var född till att leva, hoppas det är så för favorit G också, bara att han inte vet om det 'än ;)

Dessutom har han födelesedag 12 mars, därför jobbar mina geniknölar för fullt för tillfället. Förslag på födelsedagsfirande som inte är för äckelromantiskt? mottages gärna.



för att det ska finnas en chans att någon vill fortsätta läsa min rådderier ska jag sluta nu för idag, G kommer snart hem från jobb och då ska han ta hand om mig och vi ska se film, finns ju positiva saker med att vara sjuk också ;)


en lycklig älskling förra sommaren! foto: jenny sulkakoski


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0