överenergi


Janinas liv har förändrats betydligt sen hon skrev här sist, och det till det bättre! :) Är i skrivande stund (:P) fri som en fågel och trivs som fisken i vattnet med livet i största allmänhet, mår bättre än nånsin skulle jag vilja påstå. Här e det tvärvändningar kan ni tro :D
 Har haft en riktigt rolig arbetsdag idag också, har haft forri eller hur de nu skriver det, det betyder i varje fall att de kommer en viktig mäcken människa som int har annat i hovo än mäcken och är runt 40, 50 och har jobbat på mäcken hela sitt liv och vet hur allt ska vara för att vara perfekt. Dagen har blivit förberedd med obeskrivligt slit för mig och många andra arbetstagare, vi jobbade hela natten till måndag med att städa och så började de kl. 6 denna morgon för att igen förbereda! Nåväl, där står då mäckenexperten och TAR TID med tidtagarur hur länge det tar för oss att: ta emot beställningen, få ut den, steka hamburagre... osv, + att hon kollar varenda inställning, mäter isens temp, ja, ni fattar. SÅ, min dag har gått ut på att bli bedömd på det jag annars gör automatiskt, jag har torkat bord 6793654 gånger fastän de redan var rena, och försökt få mitt fejk smajl att se så äkta ut som möjligt, när jag stod där bakom kassan. och om ni visste vad jag tycker om kassan.
Men, det gick ju bra, nöjda chefer och nöjda kunder. och en nöjd mäcken expert ska vi hoppas. Och roligt har det varit, med nervösa chefer och hårt och mycket noggrant arbetande arbetskompisar. lite avbrott från det vanliga mäckenlivet.  I'm lovin' it!
 nå, efter den spända arbetsdagen, som jag förstås tog på lika stort allvar som alla andra (hrrrm) så kom jag hem en halv 6 tiden och var helt utan att göra. bestämde 1, att jag skulle gå ti gymmet, men nehej, de hade ACT ikv, så de va upptaget. 2. fara ti simhallen, men ne, min bikini passar inte längre och min simdräkt skulle jag inte ens visa mig i mörker med, förstår inte hur den satt så bra förr?! :P 3. fara ut å spring. SÅ blev det, i full fart for jag i väg med min överlopps energi, jaaa, vet inte om folk som såg mig trodde att det brann nånstans.. men ja, jag saktade väl in lite sen, av nån anlening, och nu är jag här och skriver ett ytterst osammanhängande blogginlägg. Hoppas ni blivit underhållna och medvetna om att jag lever! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0