lever, andas och sover skolarbete


Ibland lönar det sig att vara arg och säga lite fula saker. Har sen augusti skrivit ett mejl och ringt x antal gånger till fpa angående mitt utelämnade bostadsbidrag. Har alltid fått samma svar, att det är på väg till beslut, de har fått hyreskontraktet osv. men att det kan ta ett par veckor. Det har gått mer än ett par veckor sen augusti nu, och det påpekade jag när jag idag skrev mitt andra mejl. Istället för det småsnorkiga mejl jag fick som svar förra gången fick jag ett ursäktande denna gång, där det också stod att han gjort beslutet nu direkt och att pengarna, för både september och oktober, finns på mitt konto på onsdag. Man tackar!

Jag drunknar i skolarbeten. Modularbete, ett 10-12 sidor långt arbete om socionomyrket och vår utbildning, tre stycken rapporter från de studiebesök vi gjort, ett referat av en bok om mentalvård, en hemtentamen till vilken 3 böcker ska läsas, + en vanlig tent dit en hop med lagtexter och några böcker också hör. Allt utom den vanliga tenten ska inlämnas inom en vecka. Nu undrar jag, vad jag gjort på mina lediga dagar, och vart min "chillskola" försvann.

Jag har dessutom feber IGEN, jag blir så trött på det! jag orkar ingenting, trappade upp till tredje våningen idag när jag varit och handlat och var helt andfådd. Har skrivit på modularbetet ända sedan jag kom från skolan halv 5 tiden, och nu kan jag inte tänka klart längre. Därför blir det en väldigt tidig kväll för mig idag, i hopp om att vakna tidigt imorgon och orka skriva lite mer före skolan börjar. Sen skulle det bli middag och öl-provning vid Omaileys(?) med klassen i morgon, får se hur det blir med det. Tror inte de har saft för de som avstår den här gången så lika bra jag åker hem tidigare istället. Har ju milt sagt annat att göra ändå.

Humörhöjaren denna vecka är förstås att två av mina bästa kompisar kommer hem från huvudstaden. Kunde inte vara bättre! Sofie har jag inte sett sen i somras och jag har saknat henne så! K är alltid lika välkommen, vi ska ha så roligt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0