There'll be answers


i väntan på att mitt hår ska torka(glömde hårfönen i vasa) ska jag uppdatera er om min dag.  Steg upp 8 för att tillsammans med Sääb och Mamimelonmallo fara på studiebesök till Vilja, ett hem för barn och ungdomar. Det var jättefint där och jätteintressant, precis något sånt vill jag jobba med sen. Ett meningsfullt och intressant arbete.
Sen körde M hem oss och då for jag till stallet på höstpromenad med Two Socks och Berta. Skulle rida, men det ville inte Two Socks så han vände hemåt när jag satt upp och stegrade sig när jag skulle ha honom att backa osv, han är inte alltid lika lugn och snäll.. Hoppa av och for upp igen några gånger tills han stod still och accepterade det, så gick vi genom skogen hem sen, skönt var det, och lugnade ner oss gjorde vi båda två. Gör ett nytt försök med ridningen imorgon, när vi är utan hund och tillsammans med Lisa&Tinnock, Nina&Thufa :)

Det är mycket som pågår inom mig just nu. En inre utveckling som kanske borde ha inträffat för länge sen. Ibland kommer det saker i vägen i ens liv, som gör att man inte har sig själv där man tror.. Det har hänt mycket för mig de senaste 5 åren, det har jag att gå egenom, och ta igen på sätt och vis. Frågor som behöver få svar, saker jag behöver få ordning på. Men det är på gång, det kommer ;)

Är helt slut efter vår skogspromenad, säkert för att Hugo smittat mig med sin förkylning(helt med flit!), orkar ingenting. Ska sova nu en stund tror jag bestämt, lillebror får laga mat..  han är ändå bättre på det än mig. Sen ska jag försöka hinna umgås med Lotta, känns längesen sist. och Hugo sen kanske, KANSKE ;)


Faith Hill - somewhere down the road

So much pain and no good reason why
You cried until the tears run dry
Nothing else can make you understand
The one thing that you held so dear
Is slipping from your hand

And you say
Why, why, why
Does it go this way
And why, why, why
And all I can say is

Somewhere down the road
There'll be answers to the questions
Somewhere down the road
Though we cannot see it now
And somewhere down the road
You will find mighty arms reaching for you
And they will have the answers
At the end of the road


Yesterday I thought I'd seen it all
I thought I'd climbed the highest wall
But now I see that learning never ends
And all I know to do is keep on walking
'Round the bend

Singing
Why, why, why
Does it go this way
Why, why, why
And all I can say is

Somewhere down the road
There'll be answers to the questions
Somewhere down the road
Though we cannot see it now
And somewhere down the road
You will find mighty arms reaching for you
And they will hold the answers
At the end of the road

Somewhere, somewhere down
And somewhere down the road
There'll be answers to the questions
Somewhere down the road
Though we cannot see it now
And somewhere down the road
You will find mighty arms reaching for you
They will have the answers
At the end of the road

They will have the answers
At the end of the road

Somewhere down the road, yeah
Somewhere, somewhere
Somewhere, somewhere, somewhere down the road
Why, why, why
There will be arms reaching, down the road
Somewhere, somewhere, somewhere


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0