saa du sjuk?


jag är trött som tusen, har haft huvudvärk hela dagen och fryser som en gris. Ja, jag tror också att jag har feber. Dessvärre har jag ingen feber termometer här i min vasalya, fast kanske lika bra det. Man orkar alltid lite mer om man inte är säker på om man har feber eller inte.

Jag hade planerat in många och långa joggingturer och gympass den här veckan, men här ligger jag i min säng och väntar på att täcket ska bli varmt. Så minns jag det K sa om att ha datorn i sängen - den värmer iaf bra när man är sjuk, så sant så. Börjar bli trött på min 'vila', först var jag sjuk, sen flyttade jag och sa upp mitt sportisgym kort, sen skulle jag opereras och blev sjuk igen.. jag har överloppsenergi mest hela tiden, och jag vill bli frisk!!

Fick tvinga mig själv upp ur sängen i morse, och det är inte likt mig. Av bar det av till skolan iallafall, har varit en riktigt tråkig skoldag, på svenska lektionen gick vi egenom hur man skriver lärdomsprov, hallå, det är 3,5 år till det?! sen handla och laga mat. Nyttig som jag skulle vara blev det potatis och fisk, med tydligen var inte mina matlagninskunskaper det jag trodde att de var, så en av anledningarna till att jag fryser kan vara att jag vädrat ut all rök som dök upp här mitt i att jag höll på att svara på ett mejl, och lagt det att jag höll på att laga mat lite väl långt i bakhuvudet. Nåja, ingen skada skedd, svart fisk går väl det också. Tur att jag inte hunnit skaffa brandvarnare ännu..




Ta hand om er!



Kommentarer
Postat av: Kika

Hej du! Trevligt att läsa din blogg, och roligt att du hört om mina två underverk, (konstigt nog) de finaste som finns här i världen! :-) Trevligt att se att du studerar och tagit dig bort från lilla Jeppis. Jag är en "firm believer" på att se sig om i världen och prova nya saker. Sedan drömmer jag om att utbilda mig till socialarbetare, så det är ju samma bransch! :-) Ha en bra skolvecka!

2009-09-22 @ 08:49:42
URL: http://carinamargareta.blogg.se/
Postat av: janina

Javisst, håller helt och hållet med dig, om att man ska se sig runt om i världen menar jag. Det vill jag också göra, men risken är stor att jag lämnar utan utbildning om jag inte utbildar mig först :) Jag funderade också på socialt arbete, men det blev socionom, kanske blir du min chef nångång i framtiden ännu ;)

2009-09-22 @ 16:59:50
Postat av: Kika

Nää, studera först är en bra idé! Du hinner ändå se dig runt i världen. Menade inte heller rent bokstavligt hela världen, bara man kommer bort från lilla ankdammen "Jeppis" så lärt man sig mycket nytt. Jag är pol.mag. till utbildningen och här i Gbg har jag jobbat med kriminella ungdomar. Väldigt givande och intressant! Det får vi prata mera om någon gång när vi ses i verkligheten. Jag både pluggade och reste om vart annat. Aupair i USA efter studenten och lite diverse resor under somrarna däremellan. Och nu redan 5 år Göteborg! Huvvaligen...så man hinner resa! ;-)

2009-09-25 @ 22:30:28
URL: http://carinamargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0