wbn

Wasa by night gick förbi igårkväll. Stressade hem från skolan, ställde mig i ordning och for hem till Malena, Frank och Kim för att hämta Malena, Kim följde också med till Sabinas(&saras och annelies), och där var det massa folk och full rulle. Jag och M var nog de enda nyktra i sällskapet, men det skulle nog ingen ha märkt. Kul hade vi, ända tills folket begav sig av till Ollis och Fontana, Jag och M skippade köandet och for hem istället, efter en lång diskussion om det vi har gemensamt, sen visste vi inte om vi skulle skratta eller gråta, vem är mer idiotisk egentligen, han eller vi som är så blåögda?

Förutom det konstaterade vi att om vasas 'studieliv' inte har mer att erbjuda än att vara full och springa runt på stan så kan vi skippa det. Konstigt att man ändå beger sig ut på alla dessa evenemang IFALL ATT man skulle uppleva det så jätteroliga alla pratar om, men jag ger nog upp snart. Det känns så meningslöst bara.

Vad är det för dag i morgon då? Jo, det är HUGODAG! fredag alltså, vilket betyder hemhem och leka med Hugo och Hampus, Berta och framförallt Two Socks! hans boxvila skulle vara 3-4 veckor, det är 3 nu, så är han bra kanske jag kan börja skrittmotionera honom lite. Han som knappast har så mycket energi nu att han skulle springa som en galning om han bara slapp och göra det nånstans. Hoppas innerligt att han ska vara helt bra!

Idag har vi haft en kort skoldag, endast 3 timmar. Pedagogik var det sista jag trodde jag skulle tycka om, och första lektionen hoppades jag också att skulle vara den sista jag deltog i, men nej, dagens 3 timmar pedagogik var mycket givande, vi diskuterade vad man har i "bagaget" som har format oss som människor och hur olika generationer har blivi uppfostade, hur man ska fostra osv. Det får igång tankeverksamheten! Jag är så glad och tacksam för att jag beslutade mig för att ta emot den här studieplatsen trots allt, och det var ju verkligen i sista minuten, det är SÅ intressant och känns så rätt!!

Förövrigt fyller min bästaste K 20 år idag, skulle gärna ha varit hos henne i helsingfors, men vi får fira nästa gång vi ses istället. Vilket jag hoppas är snart.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0