socialvårdslagen hit och dit


Oj vad jag är trött på lagtexter! Det är så komplicerat och invecklat skrivet så man får läsa dem 4982 gånger innan man förstår något av det. Tror ni då jag tycker det är sådär jätteroligt att skriva ett arbete om hemservicen och dess lagar?!? nej, det gör jag inte. Speciellt inte när jag har stegring och känner mig allmänt tung i huvudet.

Stegring ja, där hade vi orsaken till att jag inte blev opererad imorgon heller som det var planerat. Jag blev bokstavligt talat jagad ut ur sjukhuset, de misstänkte svininfluensa direkt, och då kunde jag ju inte vara på avdelning 3 med en massa nyopererade patienter. Förstås, hur kom jag inte och tänka på det, det är ju klart jag har svininfluensa!!

Nåja, operationen framskjuten igen då, skulle gärna få den överstökad snart. Men dessbättre får jag väl njuta av gott sällskap i helgen, istället för att ligga på sjukhus. Bästa K kommer hem, förhoppningsvis hittar vi på något skoj på tumis, eller så kanske pojkarna får vara med. Det visar sig. :) Bästaste J som numera heter Hugo har delat många fina stunder med mig på senaste tiden, närmare bestämt har vi umgåtts varje dag jag varit hemma från vasa, och ibland har han varit där också. Igår lekte vi med hampus, tittade på stjärnor och planerade lite saker, det handlar om australien, canada, lappland. Mest ser jag framemot lappland, vi ska cykla dit, lämna cyklarna och vandra fjäll upp och fjäll ner, med tältet på ryggen ;) Ikväll ska vi skruva min bil, kul ju :D hoppas den håller i hop till vasa då iallafall. Och gärna hem också.

Nu ska jag föröska få mig huvud att klarna lite, mycket funderingar hit och dit, om vad som är rätt och vad som är fel, nytt och gammalt, vad som hör till framtiden och vad jag ska lämna här.

tack och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0