studieliv?


Det är lite mer än en månad sen jag skrev sist, och mitt liv har hunnit ta ett par tvärvändningar på den tiden. Two Socks är fortfarande sjuk, han har fång. Vi var till Uleåborgkliniken förra veckan, ingenting syntes på röntgen, men nu har han skor på alla fyra fötter och boxvila står på schemat för fyra veckor framåt. Igår var han galen och full med energi, och det vara bara 3e dagen....

Själv bestämde jag mig för att ta emot min studieplats, så jag är numera socionom studerande och vasabo. Har min egen lilla lya på 33 kvadratmeter och det känns som ett hem, jag trivs väldigt bra. Skolan känns rätt, allt vi ska gå egenom låter intressant och man vill inte missa något. Finns inte heller så mycket att missa. Denhär veckan har vi 1 lektion per dag och fredagen ledig. Nästa vecka är likadan, men två dagar lediga. Det är så att man funderar om det här är att studera, men jag antar att det blir mer senare.

Förutom dethär står jag mest och vacklar för tillfället. Det är mycket som hänt på senaste tiden och jag hinner inte riktigt med själv. Relationer förändras, utvecklas och rinner ut i sanden.. Dels vill jag hålla kvar och dels vill jag vara öppen för nytt. Det är väl så det ska vara också, men just nu känns det som att jag måste välja, iallafall i ett avseende. eller flera.


Men det går framåt, sakta men säkert. Vi tar en dag i taget nu och jag ska försöka hålla er uppdaterade om mitt nya liv i vasa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0