helgen


En helg är återigen förbi och det betyder att jag är tillbaka i vasa, hos mina kära alkoholist grannar samt alla utlänningar som bor här. Men förhoppningsvis inte så länge till, jag var och tittade på en ny lägenhet idag, en enrummare, nyrenoverad och helt fin. Det bästa med den var ändå att det fanns ett gym i källaren, och inget dåligt sånt heller, så det skulle ju vara perfekt! dessutom var det bara 1,5 km till skolan och ca 4km till stan. Men jag ska sova på saken, det är fortfarande lite långt till centrum.

Förövrigt har jag haft en bra helg. Efter gulisintagningsfirandet trodde jag att jag var färdig med alkohol för ett tag, jag menar, det var endå första gången jag drack något på 4 månader. Men, av någon anledning blev det melody för min del också igår, och där var mina guliskompisar M och S också, så SÅ dålig behövde man inte känna sig. Kvällen avslutades tillsammans med bästaste J, och söndagen fortsatte med densamma med kyrkbesök på order av hans mamma och via L's en sväng, och sen bar det av till vasa. Tur man inte behöver vara här längre än till i morgon. Det finns för mycket där hemma att sakna.

Fodervärdssökandet åt Two Socks är i full gång. Och bra går det, har några seriöst intresserade. Förhoppningsvis ska jag hitta ett riktigt bra hem åt honom, där man kan lita på att han har det bra. Önskar att man var miljonär och skulle kunna ha honom själv.. Han får vänta några år ännu, sen, ska vi vara tillsammans tills vi dör ;)

Nu e de dags för nukkumatti att ta över, blev inte alltför många timmars sömn förra natten.


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0