och så vidare


Mått bättre nu några dagar och varit i vasa för att få någon ordning i lägenheten sedan igår. Joel har varit här och for just hem, känns ensamt, har inte ens varit här ensam förr. Vi har haft en spännande eftermiddag/kväll framför datorn, tro det eller ej! Jag skulle bara för skojs skull se på findit.fi om det fanns någon vuxen hund som behövde nytt hem eftersom jag är extremt hundsjuk just nu, när Berta är hemma och jag är ensam i vasa. Joel såg något konstigt namn och vi tittade på länken, som var tjeckiska varghundsvalpar som var till salu. De har 25-35% varg, ser precis ut som vargar och behöver en väldigt strikt uppfostran, annars kan det gå illa! Avel av dessa är förbjudet i sverige, och 2009 fanns det 5 st tjeckiska varghundar i sverige. I Finland finns två uppfödare, en av dessa bor i Närpes och dit ska jag och Joel nästa helg och hälsa på. Vi är verkligt intresserade båda två, men knappast blir det något just nu iallafall.. men titta kan man ;) eller kan man utan att bli kär...?

Jag är rädd för att vara ensam, har jätteont i magen och det blöder nog där. Jag brukar inte vara rädd för att vara ensam!! jag har alltid tyckt om att vara ensam ibland, men nu när jag är sjuk på riktigt och inte vet vad det är så är det bara så. Och man funderar mycket, och man värdesätter saker på ett annat sätt. Det är nog bra att vara sjuk också.

Som tur behöver jag kanske inte vara ensam sålänge. Julia och Madeleine kommer kanske hit på Tisdag och är här till onsdag, och på onsdag far jag hem för att fara på endoskopi på torsdag. KUL, nej.

Nu ska jag släcka lampan och försöka sova, ska försöka mig på skola i morgon, har föredrag i Finska om Crack.
Förhoppningsvis orkar jag :)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0