WHO AM I

För mig går det inget bra idag. Jag funderar allvarligt på att hoppa av skolan trots att jag trivs bra. Jag är så långt efter med allt skolarbete och vet inte hur jag ska orka med allt. Inte bara det, utan allt annat också. Är bara utan ork, så enkelt är det.

Igår kom vi hem från Sälen. Har varit en skön vecka trots att jag inte mått så bra, nästan alla i stugan hann vara sjuka. Blev bara två åkdagar, på ca 3 timmar var. Hade hoppats att jag skulle orka mer men fick acceptera att jag är sjuk, igen. En dag for vi till experium jag och Joel, det var jättekul! 3 rutchbanor, utebassäng där man såg backarna där andra åkte slalom och snowboard, och surfvåg där man fick prova på att surfa på riktigt. Vi for också till Saunavärlden i experium, var riktigt avkopplande och skönt med många olika bastun, varm källa, isvak och alltmöjligt.

Efter en vecka i Sälen och 17 timmar här hemma ska jag frsöka ta itu med verkligheten, vilken just nu känns oöverkomlig. Den senaste veckan känns overklig och kommer antagligen alltid att göra det, det var att få leva en vecka till i det man vill leva i. Nu ska jag bara acceptera och gå vidare. Bara. Jag har en miljon ton skolarbeten ogjorda, en tent, massa arbeten.. Jag springer undan, jag vet det. Jag har ingen ork, jag har ingen ork med något alls. Det enda jag vill är att förlora mig i böcker, det gör mig lugn.

Jag har blivit så här sjuk av för långvarig negativ stress. Jag kan inte varva ner när jag lämnar så här mycket efter med skolan, när arbeten hopar sig. Jag funderar, ska jag pausa studierna eller inte. Jag vill inte. Jag kanske måste om jag inte ska bryta i hop.



Och jag tänker på dig hela tiden och på allt vad du sagt, jag ska lita på dig och jag ska tro på oss sålänge du tror.

Kommentarer
Postat av: kea

kram och krya på dig! hoppas du orkar med studierna men gör som det känns bäst...

2010-03-08 @ 20:28:18
Postat av: Kika

Hej vännen, måste säga att en paus i studierna inte låter som någon dålig idé. Som sagt en väninna här i Gbg som tagit en paus nu när hon höll på att bränna ut sig. Hälsan först! Du är inte lastgammal direkt ;-) så ta en paus och återkom med förnyade krafter om ett år eller när det känns bra för dig! Se det inte som ett nederlag utan som en styrka att du kan erkänna och inse att just nu går det inte. Du hinner med mycket ännu! :-)



Kram och tack för förra veckan! :-)

2010-03-09 @ 09:45:04
URL: http://carinamargareta.blogg.se/
Postat av: Janina

Tack. Jag har bestämt mig och frånvaro anmält mig till skolan och sagt upp lägenheten idag. Nu vill jag bara ha den tömd och allt undan och ta det lungt! Tack själv för förra veckan! fick mig att inse mycket och ni är så härliga allihopa :)

2010-03-09 @ 14:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0